BRITISH Airways a ANULAT astăzi toate zborurile din aeroportul Heathrow din Londra până astăzi la prânz din cauza unor probleme tehnice în curs.
Vine după ce site-ul și aplicația British Airways au fost oprite pentru ore întregi vineri seara, lăsând clienții în imposibilitatea de a rezerva zboruri.
Problema – care poate provoca, de asemenea, întârzieri pentru clienții săi care folosesc Gatwick și Aeroportul London City – se datorează unei probleme hardware.
British Airways a spus că nu există nimic care să sugereze că anulările și întârzierile au fost cauzate de un atac cibernetic.
Pasagerii au rămas astăzi blocați – întreruperea majoră a cauzat anulări, întârzieri și adunări de bagaje.
Zboruri pe distanțe lungi încă operează în afara aeroportului, dar clienții se pot confrunta în continuare cu întârzieri.
Într-o declarație în această dimineață, British Airways a spus:
„Ne pare extrem de rău că, din cauza problemelor tehnice continue cu care ne confruntăm, a trebuit, din păcate, să anulăm toate zborurile pe distanțe scurte de la Heathrow astăzi până la prânz.
„Clienții care urmează să călătorească astăzi mai târziu ar trebui să își verifice starea zborului pe ba.com înainte de a veni la aeroport, deoarece anticipăm alte perturbări în timpul zilei.
„Serviciile noastre pe distanțe lungi de la Heathrow și toate zborurile de la Gatwick și Aeroportul London City urmează să funcționeze conform planului, dar clienții pot întâmpina unele întârzieri.
„Site-ul nostru web ba.com funcționează, iar clienții pot face check-in online și la aeroport.”
Tuturor clienților care se confruntă cu anulări ale serviciului pe distanțe scurte li se vor oferi rambursări complete, sau pasagerii își pot rerezerva zborurile pentru o dată ulterioară gratuit.
British Airways a adăugat: „Echipele noastre au lucrat din greu toată noaptea și vor continua să facă acest lucru pentru a rezolva problema cât mai curând posibil.
„Îi sfătuim pe clienții noștri care urmează să călătorească astăzi să verifice ba.com pentru cele mai recente informații despre zboruri înainte de a veni la aeroport.
„Știm că ne-am dezamăgit clienții și vom face tot ce ne stă în putință pentru a le compensa acest lucru – dar deocamdată ne concentrăm pe atragerea a cât mai mulți clienți și zboruri posibile.”
Ed Hall, 54 de ani, un director de televiziune din Oxfordshire, a rămas ieri blocat într-un avion timp de peste o oră după ce a aterizat la terminalul 5 al Heathrow.
Întârzierea s-a datorat faptului că echipajul nu a putut accesa niciun sistem informatic pentru a obține un stand unde pasagerii să se poată debarca.
Și a spus că au existat probleme chiar înainte ca zborul său BA 399 să decoleze de la Bruxelles.
Hall a spus: „Nu am putut decola, deoarece sistemul pilot care calculează greutatea, încărcăturile și distribuția a fost offline și a trebuit să ne întoarcem la poarta de pe pistă pentru a primi o copie (manuală) trimisă de la Londra.
Odată ce a coborât în cele din urmă din avion, a spus că bagajele se adunau de la pasagerii blocați pe alte zboruri.
Între timp, Sophia Prout, în vârstă de 33 de ani, a așteptat în Terminalul 5 zborul BA către Lisabona, programat pentru 19:05, până când acesta a fost anulat imediat după ora 21:00.
Discussion about this post