Un șofer român de camion care lucrează în Marea Britanie spune că nimic din media nu este adevărat cu privire la criza din țară.
Paul a declarat pentru HotNews că este benzină/ motorină, sunt alimente pe rafturi în magazine și totul este cât se poate de normal.
El vorbește despre problema forței de muncă, deoarece, după ce a intrat în vigoare legea care nu le mai permite șoferilor să lucreze în regim de PFA și îi obligă pe cei fără contract determinat să plătească aceleași taxe ca cei care au contract nedeterminat, mulți străini au renunțat la locurile lor de muncă, pentru că nu le convenea să lucreze pe bani puțini.
Paul crede că, în prezent, marile lanțuri de supermarketuri și alte firme rămase fără angajați presează guvernul să aducă înapoi mâna de lucru ieftină și de calitate, prin această metodă – criza de șoferi pentru cisternele de combustibil, peste noapte.
„În realitate, țara asta este plină de șoferi de camion care nu profesează, deoarece au găsit alte joburi mult mai bine plătite și poate și mai relaxante.
Deci marile companii nu vor să plătească un salariu decent către șoferi și aceștia aleg alte joburi! Ceea ce arată mass media cum că se oferă salarii de 50 mii de lire nu există! Încercați să aplicați să vedeți dacă vă sună cineva! O mare vrăjeala”, adaugă el.
Un șofer român pe o cisternă de combustibil din Londra spune că în Marea Britanie a fost doar „o așa-zisă criză” a combustibilului, pe fondul unei crize de personal.
Cătălin, în vârstă de 35 de ani, care lucrează pe o cisternă de combustibil în Dartford, estul Londrei, a declarat pentru Hot News că nu există șoferi și oameni calificați care să distribuie produsele petroliere.
„Încet, încet au început să mai crească salariile, dar asta vine pe un fond și de creștere a prețurilor”, a declarat acesta.
„Da, au fost probleme de benzină în țară, dar asta pentru că unele benzinării, vreo 20, în tot UK-ul, au rămas fără combustibil, din cauza lipsei de șoferi. Oamenii s-au panicat, iar toată treaba a avut efectul unui bulgăre de zăpadă”, a adăugat Cătălin.
Șoferul român este de părere că „așa-zisa criză a combustibilului” este de fapt o criză a firmelor care nu vor să plătească mai mult șoferii.
„Un minim de 25 de lire pe oră ar fi echitabil”, spune șoferul român din Londra.
„Nouă ni s-a mărit salariul de la 18.77 lire pe oră la 20.08 lire pe oră, în condițiile în care inflația este de 2%”, completează tânărul.
Cătălin spune că firmele de transport nu plătesc cât ar trebui pentru că oamenii s-au învățat să lucreze pe bani puțini. Mai mult, legea britanică a schimbat mai multe reglementări fiscale, iar șoferii nu au mai putut lucra în regim de PFA, cum se întâmplă în România, iar asta i-a determinat să plece.
Un minim de 25 de lire pe oră ar fi echitabil. Suntem plătiți aproape ca cei care livrează salată în magazine. Încet, încet au început să mai crească salariile, dar asta vine pe un fond și de creștere a prețurilor”, mai spune el.
Discussion about this post