Se spune că RISHI Sunak are în vedere un nou plan de taxare a șoferilor pentru utilizarea drumurilor din Marea Britanie.
Cancelarul revizuiește un nou plan al Trezoreriei pentru a acoperi cele 40 de miliarde de lire sterline pierdute, pierdere creată de trecerea la vehiculele electrice, relatează The Times.
Guvernul urmează să anunțe interzicerea vânzării de combustibili fosili noi care consumă benzină, iar mașinile acceptate ]n Marea Britanie vor fi doar diesel din 2030.
Noua schemă face parte din planul climatic în zece puncte al Primului Ministru.
The Times raportează că guvernul britanic dorește să „profite de inițiativă” după o săptămână de explozii între consilierul Dominic Cummings și logodnica lui Boris, Carrie Symonds.
Ziarul adaugă că vor urma mai multe anunțuri care vizează testarea coronavirusului în masă în perioada premergătoare Crăciunului, precum și inițiative reînnoite de îmbunătățire a educației și a dezvoltării competențelor după ce s-a afirmat că 10 persoane se temeau că linia dură a lui Cummings l-ar fi afectat pe premierul Johnson.
Downing Street a spus că premierul dorește să trimită un „semnal clar” subliniind ambițiile sale și că rămâne concentrat pe „ridicarea nivelului” țării.
Între timp, cancelarul ar fi „foarte interesat” de ideea națională de tarifare a drumurilor.
Entuziasmul vine în ciuda presupuselor îngrijorări din Trezorerie cu privire la costul planului ecologic, veniturile din taxa pe combustibil – unul dintre cei mai mari câștigători – urmând să dispară.
Taxa, aplicat[ la 57,95 p un litru pentru vehiculele pe benzină și diesel, pare să aducă 27,5 miliarde de lire sterline în acest exercițiu financiar – mai mult de 1% din venitul național, spun ultimele prognoze.
Problema „din ce în ce mai mare” a fost deja discutată pe larg, cu o schiță elaborată pentru schema potențială de tarifare a drumurilor, a spus o sursă.
Se întâmplă în timp ce guvernul face un brainstorming cu privire la cum să-și atingă obiectivul de reducere a emisiilor la zero net până în 2050, iar creșterea popularității mașinilor electrice ar putea lăsa un decalaj de finanțare de 40 miliarde GBP.
Un raport al Institutului pentru Studii Fiscale, publicat în 2019, spunea că apariția vehiculelor mai ecologice ar putea fi o „provocare fiscală imensă pe termen lung pentru guvern”.
Ideea unei taxe rutiere a fost acordată de către guvernele anterioare, care se temeau de o reacție furioasă din partea șoferilor.
Partidul Laburist a renunțat la planuri similare în urmă cu peste un deceniu, în urma strigătelor publice furioase, conservatorii ezitând să ia în considerare schimbarea în serios.
În prezent, prețul rutier este văzut pe taxa M6 – taxând până la 6,70 GBP pentru mașini și 12 GBP pentru vehicule grele în timpul săptămânii.
Discussion about this post