Guvernul britanic a respins apelurile venite din partea companiilor de retail şi de logistică de a relaxa temporar regulile post-Brexit referitoare la imigraţie.
Aceste reguli contribuie, în opinia lor, la deficitul de şoferi de camioane şi la perturbarea gravă a lanţurilor de aprovizionare, transmite Reuters.
Mii de supermarket-uri din Marea Britanie au rămas fără provizii și alimente din cauza regulilor Brexit ce a întârziat aprovizionarea acestora.
McDonald’s, Nando’s precum şi lanţul de brutării Greggs s-au confruntat cu probleme în această săptămână din cauza dificultăţilor de aprovizionare.
Potrivit Organizaţiei comerciale Logistics UK, Marea Britanie are nevoie de 90.000 de şoferi de camioane, iar pe 22 august a cerut guvernului, împreună cu British Retail Consortium, să acorde vize temprare şoferilor de camioane din Uniunea Europeană.
Ministrul britanic pentru Afaceri a declarat sâmbătă că nu se aşteaptă ca regulile referitoare la vize să fie schimbate.
”Dorim ca angajatorii să facă investiţii pe termen lung în forţa de muncă locală, în loc să se bazeze pe forţa de muncă din străinătate!”, a declarat un purtător de cuvânt al guvernului.
Miniştrii din Marea Britanie au analizat o posibilă relaxare a regulilor privind imigraţia, adoptate după Brexit, în ideea de a ajuta la rezolvarea crizei de locuri de muncă vacante, pe fondul presiunilor crescute venite în principal din partea lanţurilor de supermarketuri, susţine cotidianul The Times.
Potrivit unei surse guvernamentale citate de The Times, a fost cerută o revizuire de urgență a listei cu profesii în care există un deficit de mână de lucru, dând angajatorilor o mai mare flexibilitate pentru a angaja muncitori din străinătate.
Marea Britanie a respins accesul mai facil al muncitorilor străini, declarând că dorește ca forța de muncă din țară să fie preponderentă de cetățeni rezidenți.
Totuși, din abatoare şi până la restaurante, sectorul alimentar din Marea Britanie se confruntă în prezent cu o provocare semnificativă: lipsa mâinii de lucru, transmite Bloomberg.
Industria alimentară britanică, deja afectată de un deficit de personal din cauza Brexitului şi pandemiei, este acum forţată să lucreze la capacitate maximă pe măsură ce sunt eliminate restricţiile.
Procesatorii de carne sunt însă forţaţi să reducă producţia din cauza unui deficit de şoferi care perturbă livrarea de alimente către supermarketuri.
Depozitele şi fermele au şi ele probleme cu mâna de lucru, ceea ce riscă să perturbe livrările de alimente, în timp ce pub-urile şi restaurantele sunt forţate să îşi restricţioneze serviciile şi să majoreze salariile pentru angajaţii lor.
„În fiecare zi trebuie să luptăm pentru a încerca să rezolvăm problemele apărute de-a lungul lanţurilor de aprovizionare. Vedem deja rafturi goale în unele părţi ale lanţului de aprovizionare cu alimente, în supermarketuri şi în sectorul ospitalităţii.
Situaţia va continua. Vom vedea probleme intermitente pe întreg parcursul verii”, spune Shane Brennan, preşedintele Cold Chain Federation.
Discussion about this post