Cea mai mare companie de taxiuri din Londra oferă un salariu de 5.000 de lire sterline (6.861 de dolari) pentru o lună de lucru.
Salariul așa de mare se oferă în ideea de a putea recruta şoferi în contextul crizei naţionale de angajaţi cu care se confruntă Marea Britanie, transmite Bloomberg.
Pentru a primi 5.000 GBP, şoferii trebuie să efectueze 140 de călătorii, a informat compania de taxi într-un comunicat de presă difuzat vineri.
Alte beneficii suplimentare includ zile libere plătite şi pensie.
Firma de taxi încearcă să angajeze 1.000 de şoferi după ce numărul călătoriilor a crescut cu peste 40%. Compania se aşteaptă ca tendinţa de creştere să continue.
Brexitul a lăsat Marea Britanie cu un deficit de muncitori în diferite sectoare de la agricultură şi servicii bancare, până la vânzările cu amănuntul şi transporturi.
De exemplu, anul trecut, criza de şoferi de camion a declanşat probleme de amploare în aprovizionarea cu carburanţi precum şi blocarea porturilor britanice.
Pentru a rezolva situația, guvernul de la Londra a decis să relaxeze regulile privind imigraţia.
Pentru angajații care vor să lucreze în ferme vor fi oferite cel mai rapid vizele de muncă, în ideea de a putea atrage mai multe mii de măcelari din străinătate şi a furniza astfel mână de lucru necesară pentru procesarea porcilor care riscau să fie sacrificaţi la ferme, transmite Agerpres.
Totodată, românii care vor să se angajeze în străinătate, au oferte bine plătite și în alte țări, nu doar în Marea Britanie.
O companie cu o flotă de 300 de camioane și-a exprimat frustrarea față de deficitul de șoferi din Germania. Directorul general al Langgönser Spedition Bork GmbH & Co. KG a declarat pentru cotidianul „Die Welt” că șoferii polonezi și cei români sunt din ce în ce mai mult curtați cu oferte de muncă din țara lor de origine.
În plus, concurența pentru șoferii de camion în Germania este atât de acerbă încât unii șoferi de camion sunt ademeniți chiar în parcări cu oferte de la companii concurente care promit un bonus de angajare de 3.000 de euro.
Steffen Bork, fiul directorului general Wolfgang Bork, a declarat pentru Die Welt că nu mai este atât de ușor pentru transportatorii germani să angajeze șoferi români și polonezi cum era înainte.
Discussion about this post