Disperați că n-au forță de muncă, patronii de ferme, lanțuri de magazine și restaurante fast-food din Marea Britanie cer o relaxare a legilor post Brexit privind migrația.
Surse din Guvernul de la Londra, citate de ziarul “The Times”, spun că lista profesiilor unde angajații sunt “pe minus” ar putea fi revizuită mai repede.
Iar angajatorii vor putea lua mai ușor lucrători din alte state.
Mulți patroni de cafenele, restaurante, firme de construcții și magazine din Marea Britanie au dificultăţi din cauza “penuriei” de forță de muncă.
Numai la categoria ”șoferi de camion” deficitul ar fi de 100.000 de profesioniști.
Brexitul și impactul crizei sanitare asupra circulației forței de muncă sunt responsabile pentru această criză fără precedent.
Joel Berkowitz, antreprenor
”Există o cerere masivă de joburi din partea șoferilor de camioane din UE, iar țara noastră are nevoie urgentă de ei. Riscăm penurii în cascadă. Nu doar de bunuri, dar și dacă le primim, nu are cine să le livreze”.
Pentru că sunt prea putini şoferi de camion, companii precum McDonald’s, KFC, brutăriile Greggs şi rețeaua de restaurante Nando au probleme cu aprovizionarea.
McDonald’s a scos milkshake-ul din meniu, în toate restaurantele din regat, pentru că nu au primit ingrediente.
Guvernul britanic a declarat că numeroase sectoare economice sunt afectate în momentul de față, princpalul sector afectat fiind cel al construcțiilor.
Primarul Londrei, Sadiq Khan, vrea ca guvernul britanic să creeze un mecanism temporar de vize pentru lucrători în construcţii pentru a combate dublul impact al Brexit-ului şi al crizei sanitare asupra acestui sector, a relatat joi media britanică.
Englezii nu vor să se angajeze nicăieri
Ieşirea din Uniunea Europeană a Marii Britanii a însemnat pierderea unui uriaş rezervor de mână de lucru. Sute de mii de imigranţi au plecat începând cu primăvara lui 2020.
Înainte de Brexit, în jur de 25% din personalul angajat în regat industria ospitalităţii – și aproape 40% în cazul capitalei – provenea din alte state europene.
Oli Pascall, director Clock House Farm: ”Eu, ca fermier, sunt foarte dornic să angajez autohtoni, dar pur și simplu nu se prezintă doritori”.
Tom Bradshaw, vicepreședinte uniunea națională a fermierilor:
”Dacă ne referim la fermele de porci, blocajul este enorm. Săptămânal, cam 15.000 dintre porcii care ar trebui sacrificați nu sunt tăiați pentru că nu sunt măcelari care să-i tranșeze. Iar efectele sunt în lanț. La fel stau lucrurile și la fermele de păsări, nu sunt angajați care să proceseze carnea”.
Lipsa fără precedent de personal şi materie primă afectează eforturile de relansare economică a Marii Britanii după șocul dat de criza sanitară.
Britanicii plâng după români: Patron: ”Caut să angajez români și nu găsesc, cu britanicii nu faci treabă, sunt neserioși”
Patronul unei firme de taximetrie din Wolverhampton a instruit și angajat, recent, 20 de șoferi români, fiind acuzat că nu oferă slujbele britanicilor.
Derek Merry, patronul unei companii care furnizează peste 8.000 de șoferi de taxi în Marea Britanie, preferă să caute șoferi în România, Grecia, Spania, Polonia sau Republica Cehă, pe care îi instruiește gratuit, pentru ca apoi să îi angajeze.
Discussion about this post