Românii din diaspora care traversează în această perioadă aeroporturile din România sunt avertizați să „manifeste răbdare și înțelegere”.
În continuare sunt perioade de așteptat mari, aglomerări pe fluxurile de pasageri, în special pe cele internaţionale, către Marea Britanie, Italia și Germania la orele de vârf.
Aglomerările se produc cel mai frecvent în special dimineaţa devreme şi după-amiaza şi pe fluxul de plecări internaţionale.
Şi aici, angajaţii aeroportului, ai agenţilor de handling şi ai companiilor aeriene, precum şi cei ai Poliţiei de Frontieră şi Brigăzii Antitero fac eforturi constante pentru a asigura fluenţa şi rapiditatea efectuării formalităţilor şi controalelor obligatorii, spune CNAB.
Aceste aglomerări se produc în condiţiile în care, într-un interval foarte scurt de timp, sosesc sau pleacă multe curse internaţionale, iar valorile de trafic de pasageri sunt, în multe zile, echivalente celor din ultimul an prepandemic (2019).
Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) și Poliţia de Frontieră au luat măsuri de suplimentare a personalului care asigură dirijarea/informarea pasagerilor pe fluxul de sosiri şi controlul documentelor”, a comunicat CNAB, preluată de Agerpres.
„Revenim la solicitările anterioare şi recomandăm pasagerilor să manifeste răbdare şi înţelegere şi să respecte indicaţiile personalului din aeroport.
Totodată, menţinem recomandarea ca pasagerii să se prezinte la aeroport cu trei ore înainte de ora programată a zborului şi, după efectuarea formalităţilor de check-in, să se îndrepte imediat către controlul de securitate şi cel de frontieră”, se arată în comunicatul companiei.
În perioada 18-24 august au avut loc 870 de întârzieri de zboruri mai mari de 30 de minute pe Aeroportul Otopeni, la decolare sau la aterizare. Din total, cele mai multe zboruri întârziate au aparținut Wizz Air (230 de zboruri), Blue Air (166 de zboruri) și Ryanair (146 zboruri).
De asemenea, au fost anulate 12 zboruri. Potrivit CNAB, în această perioadă au avut loc 2.326 de zboruri (2.187 regulate și 139 chartere).
Anterior, în perioada 11-18 august, au avut loc 839 de întârzieri care au depășit 30 de minute, raportate la un total de 2.333 de zboruri operate.
Cele mai multe zboruri cu întârzieri au aparținut Wizz Air, respectiv Ryanair, TAROM şi Blue Air. Potrivit Rador, aproape jumătate dintre cursele care au avut astfel de probleme au avut drept cauză întârzierea sau rotaţia echipajelor sau a aeronavelor.
Potrivit legislației UE, dacă zborul pleacă cu întârziere, pasagerii au dreptul la asistență, la rambursare și un zbor de întoarcere, în funcție de durata întârzierii și de distanța zborului.
Dacă atunci când un zbor de plecare are o întârziere de cel puțin 5 ore, compania aeriană trebuie să ramburseze costul biletului și, dacă pasagerii au un zbor de legătură, să le propună un zbor de întoarcere pe aeroportul de unde au plecat, în cel mai scurt timp posibil.
Discussion about this post